Dit zou aan verschillende dingen kunnen liggen:

1. De kabels zitten er niet goed in, probeer (aan beide kanten) de kabel even uit het contact te halen en er weer stevig in te doen;

2. Het laadpunt is zo ingesteld dat het alleen een laadsessie start als er een laadpas voor wordt gehouden, en dat is nog niet gebeurd;

3. Een vorige laadsessie is nog niet afgesloten met de juiste pas;

4. De laadpas waarmee de laadsessie zou moeten starten is is niet meer valide. Dit kunnen wij checken;

5. De auto geeft het startsein nog niet aan het laadpunt. De meeste auto's moeten eerst door de gebruiker worden verteld dat ze moeten gaan laden. Sommige auto's wijken af van de standaard en hebben een hogere minimum capaciteit nodig voordat zij gaan laden. Dit moeten wij dan zo instellen;

6. Er is iets mis met de auto, deze moet bij de garage worden nagekeken;

7. Er is iets mis met het laadpunt door een software of hardware fout.

In het laatste geval is het mogelijk om het laadpunt even 30 seconden stroomloos te zetten om de laadpaal een harde reboot te geven en software fouten te verhelpen.

Voor het diagnosticeren en oplossen van dit probleem zijn wij altijd te bellen via +31(0)850466050.

Heeft u het antwoord gevonden?