Om te kunnen functioneren heeft het laadpunt een internetverbinding nodig. Via internet wordt er namelijk verbinding gemaakt met de backoffice van Blue Current. We raden aan deze verbinding te maken via een UTP-kabel. Wanneer deze niet meer verbonden is met het internet, werkt deze nog vijf dagen met beperkte functionaliteit.

Om dit te herstellen nadat je een nieuwe router hebt gekregen, zorg je ervoor dat de UTP-kabel vanuit het laadpunt in de nieuwe router wordt geplugd en eventueel ook de smart reader (het witte kastje met Blue Current sticker) weer in de router zit. Op deze manier kunnen het laadpunt en de smart reader weer verbinding maken.

Om dit te herstellen bij gebruik van een wi-fi connectie moet de laadpaal op het wi-fi netwerk kunnen met het wi-fi wachtwoord dat is ingevoerd op de laadpaal.

Voor het instellen van een nieuw wifi-netwerk/password moet het volgende gebeuren (als je meer laadpunten hebt, dien je dit proces per laadpunt te doorlopen):

  1. Het laadpunt uit- en weer aanzetten. Dit moet via het omzetten van de schakelaar in de meterkast.
  2. Na ongeveer een minuut, wordt er een wifi-netwerk door het laadpunt uitgezonden met de naam: BCU100522 en VCU100560.

Door middel van je telefoon of een laptop kun je aanloggen aan dat wifi-netwerk: Je hebt daarvoor 10 minuten de tijd, daarna is het wifi-netwerk weer verdwenen.

3. Zodra je ingelogd bent aan de BCU100522 en BCU100560, kun je een browser openen en naar de volgende pagina surfen: setup.now

4. Door met Next naar Step 2. Hier hoef je niets te doen, wij zullen de instellingen in de backoffice zetten op het moment dat jullie naar kantoor bellen als de laadpunten helemaal zijn geïnstalleerd.

5. Door met Next naar Step 3: Hier moet je klikken op Setup wifi.

6. Je komt dan op de volgende pagina, waar de beschikbare netwerken opgezocht wordt:

7. Hier kun je kiezen voor het wifi-netwerk van de klant en het password invullen. Vervolgens op Connect klikken, dan wordt dit netwerk ingesteld.

Heeft u het antwoord gevonden?