Mijn load balancing dynamic doet het momenteel niet, wat kan ik doen?

Heb jij een smart charging verbinding met de slimme meter; via een directe verbinding of een indirecte met een smart reader en laad je auto nog maar op een laag vermogen, dan is waarschijnlijk de verbinding met de slimme meter tijdelijk verloren. Hieronder lees je wat je kan doen, situatie 1 is voor een directe verbinding vanuit de laadpaal, situatie 2 is voor een verbinding met een smart reader.

Directe verbinding

  1. Stap 1 is om de laadpaal een minuut stroomloos te zetten, om na een minuut wachten de stroom er weer op te zetten. Is het probleem nog niet opgelost, ga dan verder met stap 2.
  2. Haal de laadpaal van de stroom, haal hierna ook de verbinding naar de slimme meter uit het stopcontact, controleer of er een oxidatie- of corrosie laag op het contactpunt zit en maak indien nodig schoon met een tandenborstel of andere zachte borstel. Hierna kan de kabel weer in de slimme meter en de laadpaal weer op de stroom. Laad je auto nog steeds op een laag vermogen, contacteer dan de klantenservice.

Smart reader

  1. Stap 1 is om de laadpaal een minuut stroomloos te zetten, om na een minuut wachten de stroom er weer op te zetten. Is het probleem nog niet opgelost, ga dan verder met stap 2.
  2. Bij stap 2 halen we de stroom weer van het laadpunt, hierbij halen we echter ook de stroom van de smart reader door de stekker uit het stopcontact te halen. Na een minuut wachten kunnen beide apparaten weer aan de stroom. Controleer hierna of op het kastje de drie Led lampjes branden, hier zouden 2 groene en 1 rode branden. Laad je auto nog steeds op een laag vermogen, contacteer dan de klantenservice.