Waarom is het laadpunt offline?
Dit kan twee redenen hebben: het laadpunt heeft geen stroom, of het laadpunt heeft geen toegang tot internet.
Oorzaak 1: Geen stroom
Wellicht is de stroom van het laadpunt af. Controleer of de schakelaars in de meterkast allemaal omhoog staan.
Oorzaak 2: Geen internet
Het laadpunt kan om verschillende redenen geen internetverbinding hebben.
Optie 1: Verbonden via WiFi
Is het laadpunt via wifi verbonden en is het wachtwoord misschien gewijzigd?
Zie dit artikel om het wifi-wachtwoord op het laadpunt te wijzigen.
Optie 2: Verbonden met LAN-kabel (aangeraden)
Als het laadpunt met een LAN-kabel is aangesloten, is het stekkertje dan misschien uit de router getrokken?
Nog steeds offline?
Als zowel de stroom als de internetverbinding zijn gecontroleerd en het laadpunt werkt nog steeds niet, raden wij aan de stroom 1 minuut van het laadpunt af te halen. Dit kan via de schakelaar in de meterkast.
Is de internetkabel in de meterkast doorgelust via een klein Dynamic Smart Charging-kastje van Blue Current? Haal dan ook de stroom kort van dit kastje af.
Na het herinschakelen start het laadpunt opnieuw op en herstelt de verbinding.