De app zegt dat mijn laadpunt offline is, hoe komt dit?

Waarom is het laadpunt offline?

Dit kan twee redenen hebben: het laadpunt heeft geen stroom, of het laadpunt heeft geen toegang tot internet.

Geen stroom?

Wellicht is de stroom van het laadpunt af. Controleer of de schakelaars in de meterkast allemaal omhoog staan.

Geen internet?

Het laadpunt kan om verschillende redenen geen internetverbinding hebben. Is het laadpunt via wifi verbonden en is het wachtwoord misschien gewijzigd? Zie dit artikel om het wifi-wachtwoord op het laadpunt te wijzigen.

Als het laadpunt met een internetkabel is aangesloten, is het stekkertje dan misschien uit de router getrokken?

Als je zowel de stroom als de internetverbinding hebt gecontroleerd en het werkt nog steeds niet, dan raden wij aan om de stroom 1 minuut lang van het laadpunt af te halen. Dit kan via de schakelaar in de meterkast.

Als de internetkabel in de meterkast via een klein Dynamic Smart Charging Blue Current-kastje is doorgelust, dan is het aan te bevelen om ook even de stroom van dit kastje af te halen.

Nadat de stroom eraf is geweest, start het laadpunt opnieuw op en zoekt opnieuw verbinding.