Wat kan ik doen wanneer mijn laadpunt offline is? De oplossing in 3 stappen.
Stap 1: Laadpunt resetten

1. Zet het laadpunt 1 minuut stroomloos via de aardlekschakelaar in de meterkast (schakelaar omlaag).
2. Zet daarna de schakelaar weer omhoog.
3. Wacht 1-2 minuten tot het laadpunt weer online komt.
Niet online gekomen? → Ga door naar Stap 2
Stap 2: Diepe reset
1. Zet de aardlekschakelaar 5x aan/uit (dus: aan-uit, 5x).
2. Laat de schakelaar daarna aan staan.
3. Wacht 1-2 minuten tot de laadpaal weer online is.
Niet online gekomen? → Ga door naar Stap 3
Stap 3: Internetverbinding controleren
3.1 Bekabelde (LAN) verbinding
3.1.1 Kabel direct op modem (aanbevolen)
- Controleer of de internetkabel uit de kruipruimte goed is aangesloten op de modem.
- Verbind de kabel opnieuw en probeer eventueel een andere poort op de modem.
- Controleer of er geen firewall of blokkade actief is op de poort van de modem.
3.1.2 TP-Link
- Wordt het signaal doorgelust via een TP-Link, Powerline of WiFi-versterker omdat een directe kabel niet mogelijk was?
- Reset dan het apparaat.
- Verbind opnieuw via de ‘Pair’-knop op de TP-Link en de WPS-knop op je modem. Controleer of alle lampjes weer branden op je TP-Link.
3.1.3 Switch
- Is er een switch geplaatst omdat er te weinig poorten op de modem zijn?
- Haal de switch tijdelijk tussen de verbinding uit en test of het laadpunt dan wel online komt.
- Verbind de kabel daarna met een andere poort op de modem.
3.2 Simkaart
Neem telefonisch contact met ons op. Wij controleren op afstand of de simkaart goed functioneert.
3.3 WiFi
Volg de stappen om je laadpunt opnieuw met WiFi te verbinden.
Haal het laadpunt nogmaals één minuut van de stroom. Controleer na 1-2 minuten of het laadpunt weer online is. Is het laadpunt nog steeds offline? Neem dan contact met ons op.