Hoe werkt het met de kosten voor het opladen?
Als je een laadpunt hebt laten installeren, dan is deze meestal aangesloten op je eigen meterkast. Bij het opladen wordt er stroom afgenomen. Als eigenaar van een laadpunt kun je zelf bepalen of er kosten moeten worden berekend voor het opladen. Deze kosten worden door Blue Current in rekening gebracht via de laadpas aan de gebruiker van de laadpaal. Als er energiekosten in rekening zijn gebracht, dan worden deze vervolgens door Blue Current ook weer uitbetaald aan degene die de energiekosten betaalt.
Bij leaserijders is het gebruikelijk om de kosten te verrekenen via de laadpas. Op deze manier wordt de verbruikte stroom netjes vergoed. Als je zelf een laadpunt of laadpunten hebt gekocht, dan kun je er voor kiezen om geen kosten te berekenen voor het opladen. Het is ook mogelijk om alleen bij gasten kosten in rekening te brengen en eigen laadpassen uit te sluiten van automatische verrekening. Deze laatste twee mogelijkheden kan je heel makkelijk zelf regelen via de my-omgeving en app door naar de instellingen van het laadpunt te gaan. Ga eerst naar 'laadpunten' deze vind je links onder het dashboard. Druk op de drie bolletjes rechts van het laadpunt dat je wil selecteren en klik instellingen, er opent een menu; selecteer 'betaald laden' en/of 'alleen gekoppelde laadpassen'.