Mijn laadpunt geeft rood licht, wat betekent dit?

Storing van het laadpunt bij het aanmelden of algemeen

Het laadpunt is in storing. Hieronder staan een aantal veel voorkomende problemen.

Is het onderste deel van de U met LEDs rood? Dit betekent dat de kabel mogelijk niet in orde is, of de vergrendeling is mislukt. Probeer het nogmaals. Als de fout blijft bestaan, probeer dan een andere kabel.

Zijn alleen de bovenste LEDs van de U rood? Dit heeft te maken met de identificatie.

1. Bij aanmelden: de laadpas is ongeldig en/of niet opgevoerd op dit laadpunt, of

2. Bij afmelden: onjuiste pas, of

3. Algemeen: het laadpunt heeft geen verbinding met het Internet.

Wat te doen

1. Start een laadsessie met een geldige pas. Je kunt de geldigheid van de pas nagaan bij de leverancier van de pas. In de My omgeving is het mogelijk om laadpassen op te voeren als toegestaan op het laadpunt.

2. Meld de sessie af met de juiste pas. Door de stroom van het laadpunt af te halen wordt het laadpunt ook ontgrendeld.

3. Zorg ervoor dat het laadpunt weer verbonden is met het Internet en reset het laadpunt vanuit de app of de my omgeving.

Mocht het bovenstaande niet lukken, neem dan contact met ons op, zodat we kunnen onderzoeken wat er mis is.