Mijn lader laadt traag - wat kan ik doen?

Smart charging werkt niet goed, wat nu?

Laadt je auto nog maar op een laag vermogen (6A of 3.7 kW, of minder), terwijl je gebruik maakt van smart charging via de slimme meter? Dan is de verbinding waarschijnlijk tijdelijk weggevallen. Hieronder lees je wat je kunt doen.


Situatie 1: Je hebt een Smart Reader (meest voorkomend)

  1. Haal de smart reader van de stroom.
  2. Plug de internetkabel opnieuw in.
  3. Controleer of de kabel naar de P1-poort van de slimme meter goed vastzit.
  4. Check de lampjes op de smart reader: 2 groene moeten constant branden, 1 rood moet knipperen.

 

Bekijk de uitlegvideo’s over de Smart Reader hier.

1. Lampjes

2. Aansluiten

 

 

 



Situatie 2: Je hebt een directe verbinding met de slimme meter
In dit geval gaat er een kabel direct vanuit het laadpunt naar de P1 poort van de slimme meter. Lees hier waar je de P1 poort kunt vinden.

  1. Haal de kabel uit de P1-poort van de slimme meter en plug de kabel opnieuw in. 
  2. Zet het laadpunt 1 minuut stroomloos door de aardlekschakelaar naar omlaag te doen.
  3. Zet de schakelaar weer omhoog en wacht 1-2 minuten.
  4. Controleer of de auto weer op maximaal vermogen laadt door een sessie te starten. 

Blijft je auto op laag vermogen laden? Neem dan contact op met onze klantenservice.