Moet ik mijn laadpas(sen) toevoegen aan het laadpunt?

Is het nodig om een laadpas aan het laadpunt te koppelen?

De standaardinstellingen van het laadpunt zijn zo dat je met iedere laadpas kunt opladen. Het is daarom niet noodzakelijk om een pas te koppelen aan het laadpunt.

Er zijn twee redenen om wel passen te koppelen met het laadpunt:

1. Gebruik beperken

Na het toevoegen van een of meerdere passen kan vervolgens worden gekozen om gastgebruik niet toe te staan. Dit betekent dat passen die niet zijn toegevoegd, niet kunnen opladen bij het laadpunt.

2. Bepaalde passen uitsluiten van betaling

Er kunnen passen uitgesloten worden van betaling, zodat je zelf gratis kunt laden terwijl met de overige laadpassen betaald moet worden voor het opladen.

Hoe krijg ik inzicht in mijn (gekoppelde) passen?

Log in op my-Blue-Current met je mailadres en wachtwoord. Bij het keuzemenu, links onder dashboard, staat 'Laadpassen', klik daarop en kijk of je pas onder mijn laadpassen staat. Op deze pagina is het ook mogelijk om laadpassen toe te voegen door op de knop 'Laadpas toevoegen' te drukken, vul vervolgens het serienummer in dat op de laadpas staat, geef de pas een naam en druk op 'toevoegen'. Ook is het mogelijk om de al gekoppelde passen een andere naam te geven, selecteer een pas door er op te klikken, vul vervolgens een naam in. 

Tot slot is het mogelijk om een inzicht te krijgen in gekoppelde derden laadpassen, dit zijn laadpassen die niet door jou zelf als gebruiker zijn toegevoegd maar door een derde partij (bijvoorbeeld je werkgever). Het is mogelijk om gekoppelde laadpassen te verwijderen van jouw laadpunt, mits je daar de bevoegdheid toe hebt; dit doe je door op de drie puntjes rechts van de pas-naam te drukken.