1. Financiële zaken

Waarom heb ik te weinig of geen vergoeding ontvangen?

Wat zijn de mogelijke redenen waarom een transactie niet wordt verrekend?

Op dit moment ontvang je jaarlijks, maandelijks of per kwartaal jouw creditnota. Aan het eind van deze periode kijken we naar je verbruik en ontvang je een creditnota. Als je geen creditnota hebt ontvangen, komt dit doordat wij geen transacties konden vinden die geldig zijn terugbetaling.

Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende redenen waarom een transactie niet verrekend is:

Ben je benieuwd hoe het verrekenproces in zijn werk gaat? Kijk naar dit FAQ artikel 


1. Er is nog geen rekeningnummer bekend
Het kan zo zijn dat wij wel transacties hebben geregistreerd die valide zijn voor terugbetaling, maar nog geen rekeningnummer van jou hebben. Stuur dan een e-mail naar samen@bluecurrent.nl met je naam, IBAN en BCU-nummer. Onze klantenservice verwerkt dit zo snel mogelijk.

2. 'Betaald laden' staat uit of het tarief van het laadpunt is op ‘gratis’ ingesteld 

In de instellingen van het laadpunt is aangegeven dat er op dit laadpunt niet betaald hoeft geladen te worden, of het tarief is op ‘gratis laden’ ingesteld. Deze transactie wordt daarom niet verrekend. In de instellingen van het laadpunt kun je betaald laden aanzetten. Ga hiervoor naar het kopje laadpunten en selecteer het juiste laadpunt. Onder instellingen kan je 'betaald laden' aan en uit zetten, daaronder kun je je kwh-tarief instellen. 


3. De laadpas is op dit laadpunt uitgesloten van betaling
 

In de instellingen van het laadpunt is aangegeven dat deze laadpas hier niet hoeft te betalen. Omdat we de laadsessie niet in rekening brengen bij de laadpasleverancier, kunnen we je de stroomkosten niet vergoeden. De laadsessie wordt niet doorgegeven aan de laadpasleverancier, dus ook niet vergoed. Voeg je laadpas opnieuw toe om te zorgen dat de pas niet is uitgesloten van betalen (lees hier hoe)

 

4. Het stroomverbruik of de totaalprijs van deze laadsessie is te klein.  

Deze laadsessie wordt niet in rekening gebracht op je laadpas, omdat het stroomverbruik of de totaalprijs te laag is. Dat komt door afspraken met laadpasleveranciers over minimale laadsessies. Dit zijn de redenen:

1.Sommige laadpassen rekenen een startbedrag, bijvoorbeeld 25 cent per sessie, plus het tarief per kWh. Bij een mislukte (kleine) laadsessie betaal je dan wél het starttarief, maar krijg je bijna geen stroom — dat is zonde.

2.Als het totaalbedrag heel klein is (bijvoorbeeld minder dan een halve cent), ontstaat afrondingsfout. Zo’n bedrag kunnen we niet goed factureren.

 

5. Ongeldige laadpas 

De laadpas die wordt aangeboden op dit laadpunt is niet (meer) geldig.  

Heb je recent een nieuwe pas gekregen? Dan kan het zo zijn dat de pas nog niet geactiveerd is. Dit kan tot 48 uur duren. Neem in dit geval even contact met ons op. In overleg met je leverancier kunnen we namelijk de gemiste laadsessies op de nieuwe kaart zetten.  

Heb je de pas al langer? Neem dan contact op met je laadpasleverancier. Zij kunnen je meer vertellen over waarom deze laadpas niet geldig is. Soms kan de pas opnieuw geactiveerd worden, soms sturen ze je een nieuwe. 

 

6. De transactie is gestart met de app of via plug & charge 

Als een transactie gestart is met de app of via plug & charge, wordt er geen laadpas aangeboden. Als er een standaardpas op het laadpunt is ingesteld, koppelen we de transactie automatisch aan deze laadpas. Als er geen standaardpas aan je laadpunt gekoppeld is, gaan we ervan uit dat je de transactie niet op een laadpas in rekening gebracht wilt hebben.  

Wil je meer weten over het toevoegen van een plug & charge laadpas? 

Wil je meer weten over plug & charge laden?  

 

Overige foutmeldingen  

Er ging helaas iets mis bij deze transactie. Neem contact met ons op zodat we kunnen uitzoeken wat er mis ging.